Friday, January 12, 2007

A Coffee To Go, Please.

D vilar nåt glamoröst över dom där Coffee to go-människorna... Spelar ingen roll om d e Starbucks, Coffee Cup eller Pressbyrån, d e ändå nånting me den där pappersmuggen som säger "Lite snyggare", "Lite bättre", "Lite mer än Average"...

Nästa vecka tänker jag bryta mot den oskrivna regeln att 25 = Party. Jag tänker fylla år, d varken kan eller vill jag ändra på. Men jag tänker inte ha nåt megakalas o bjuda in alla jag känner. Istället... tänker jag fira min födelsedag me de person som betyder mest för mig. A kommer hem från SA, vilken present!! :) Och om inte annat så e d ju en alldeles utmärkt orsak att slippa ha fest... (Eftersom den tanken hade slagit mig redan innan jag öht träffade A...)

Börjar komma i ordning lite grann i lägenheten nu. Fått undan alla kartonger. Att matbordet e överbelamrat e en delikat petitess... Måste dock få tag på en snäll vän med en slagborr, så jag kan få upp mina hyllor på väggen, så jag kan sätta undan lite böcker o fotoalbum. För bordet e täckt av just fotoalbum...

Har jobbat på mitt album från USA senaste dagarna. Rut & Inga e redan uppe i 17 sidor, o ändå har dom bara kommit fram till Vegas än! Inte satt in några av Vegas-bilderna, och sen e ju LA kvar oxå... För att inte tala om Boston-Chicago-NYC i slutet... Men dit e d ju ett par månaders bilder kvar...

Nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp te och vänta på att dom närmaste 5 dygnen går FORT!! :)



No comments: