Thursday, February 08, 2007

I väntan på en hiss

Scenario: På väg ut. Trycker på hissknappen. Hissen kommer inte.

Hur kommer d sig att man (iaf jag, o många me mig) ofelaktigt fortsätter trycka på knappen, tills dess hissen kommer?! Tror man verkligen på riktigt att d ska gå fortare om man trycker flera gånger?! Eller e d helt enkelt för att d kanske inte funkade första gången, dom tekniska signalerna kanske inte gick iväg som dom skulle, och om jag trycker fem gånger till, helst i snabb följd, så kanske d funkar... Eller kanske att nya grannen som håller på att flytta in fattar att jag behöver hissen om jag trycker jättemånga gånger...

Torsdag imorrn, ska skriva klart min del av grupparbetet nu. Inte mycket kvar, bara egna tankar o reflektioner, avsluta mina påbörjade resonemang, men d kan va nog så svårt när klockan börjar närma sig halv ett på natten.

När allt e klart me gruppen imorrn o antologin e inlämnad ska jag åka t sthlm över helgen. På fredag ska jag ut o prova klänningar igen med syster min. Sen kommer A på kvällen, han ska introduceras för föräldrarna (godkänd har han redan blivit...) Ska bli skönt att komma bort från all den stress som har vart senaste veckorna, sen jag va sjuk o inte fick nåt gjort på en vecka o kom efter järnet me allt... Har jobbat som en tok senaste dygnen för att få klart allt i tid.

Men nu e d snart slut på d för den här gången. Sen e d bara metodkurs o c-uppsats kvar... Ser inte fram emot den sistnämnda... Inte den förra heller, men den drar åtminstone ut på tiden till d verkliga plågeriet...

Tio poäng kvar, sen ska jag va redo att börja jobba. Käre tid, hur ska det gå!?

No comments: