Wednesday, December 10, 2008

Ett lila skattekvitto

Varför är alltid skattekvittona till bilen i samma gamla tråkiga färger som dom har vart i alla år? Skulle man inte kunna prova nåt nytt nån gång? Typ lila eller rosa eller så. Jag ska skriva till Vägverket och fråga!!

Tänk vad praktiskt det är med all denna teknik. Satt precis och skrev i ett internetforum för gravida Uppsalakvinnor att om en annan person kunde inboxa mig sitt mobilnummer så kunde jag skicka en bild till henne. På telefonen liksom! Jag har inte riktigt vant mig än... Det påminner mig för övrigt om att jag lovade både Jo och K att maila lite belly pics till dom för ett par veckor sen, det har inte blivit av än... Kanske dags att ta tag i det...

Hade tänkt åka på stan idag, men jag vet inte om jag orkar... Förkylningen spred sig från hals/öron till näsan, ögonen och nu även huvudvärk. Funderar på att ta mig till Maxi dock, kanske kan orka gå i dom få affärer som finns där också (typ Lindex och Jysk). Ska passa på att köpa lussebullsingredienser och köttfärs så jag kan börja rulla köttbullar idag och lussebullar på torsdag. A jobbar och min handledare har inte hunnit kommentera uppsatsen än, så jag har ändå inte så mycket bättre för mig. Och nu har vi ju värme i bilen också! (Som inte går att stänga av, men CA har lovat att fixa en ny värmekran...) För övrigt är bilen enda stället jag får lyssna på Jul i Betlehem och eftersom det är en av mina favoritskivor både när det gäller julmusik och när det gäller Carola, så trivs jag rätt bra i bilen så här års. Boppers och Mariah Carey i all ära, men Jul i Betlehem och Frank Sinatra is the shit...

Och apropå julen... Trots allt som hände precis kring jul för tre år sen (alltid detta "för tre år sen"...) och trots den superkomersiella julen dom firar i Amerikat, så är det ändå så här års jag saknar det som mest. Jag vet inte riktigt varför, men det var nåt väldigt speciellt med stämningen, all julmusik överallt, julskyltningen (som förvisso hade hållt på sen Thanksgiving men ändå...) osv. Julen och Oktober, då vill jag tillbaka till NY och Connecticut. Men men, det kommer inte hända i år. Heller.

Och eftersom jag inte åker dit så kan jag ju lika gärna åka till Maxi, så jag får det gjort nån gång. Lussebullar, here I come! Sen ska jag slå in julklappar när A för en gångs skull inte är hemma.

No comments: