Thursday, March 25, 2010

En ledig eftermiddag på stan

Efter ett par krassliga dagar med ont i huvudet och i princip varenda muskel i kroppen (trots brist på träning den här veckan) så kände jag mig piggare idag och följde med resten av familjen till IKEA för att äta lunch. Efter lunch och lite shopping till hemmet så skjutsade jag hem A & E och tog sen en tur ensam ner på stan. Det är vår i luften, den som säger emot är inte välkommen att yttra sina åsikter här. Förra året var jag ungefär stor som ett hus så här års, vilket har lett till att alla mina vårkläder är för stora. Hurra, en anledning att köpa nya! :) Dagens bästa fynd var de här:


I övrigt införskaffades bl.a. lite nya linnen. Jag kände när jag gick där med skjortorna och linnena i mina påsar att det var något som saknades, men kunde inte sätta fingret på vad. För att döva känslan råkade jag köpa en klänning också, vilket påminde mig om en utmaning jag fick för nåt år sen: En klännings-parad. Eftersom jag (som redan nämnts) var rätt stor då fortfarande efter graviditeten så kände jag mig inte riktigt i form för att lägga ut massa helkroppsbilder på mig själv på bloggen, men nu har jag gått ner några kilo till så det är dags att anta utmaningen! Håll till godo, Fru Dubbelkrok och ni andra. (Jag ber om ursäkt för bildkvalitén, kameran ville inte samarbeta med mig...)

Den här köpte jag till Systers bröllop. Sen blev jag gravid, vilket jag inte alls hade tänkt när jag köpte klänningen, och då fick jag plötsligt inte plats i klänningen längre...

... så då köpte jag den här istället. När jag kom hem o kände efter var den inte tillräckligt festlig så det slutade med att jag köpte en tredje klänning...

... den här!

Ett USA-fynd

Marinkårsbal i Annapolis, MD.

Mitt $100-fynd från Banana Republic

Ett gäng nyårsblåsor
En liten beachklänning som inte va kompis med tvättmaskinen. Kjolen är i flera lager, som krympte olika mycket...

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om de här...

Dagens lilla fynd, för 12,5% av ordinarie pris!

Outfiten från helgens bröllop kom visst inte med på bild, men det får bli en annan gång, nu är klockan så där mycket igen...

(På vägen hem insåg jag sen förresten, det som saknades var inte en klänning i första hand, utan accessoarer för att piffa upp ffa linnena. Tur att det finns fler dagar för shopping!)

2 comments:

mamsen said...

Undrar var du fick allt kläd- och skointresse från. Jag har inte på långa vägar lika stort intresse:)

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Tack, Jessica - jag fick ett gott skratt, i alla fall.