Friday, February 04, 2011

Blåmärken

Jamen sådär ja, 4 av 4! (Dagar med inlägg, för er som inte har läst det förra).

Har dragit på mig ett par blåmärken på jobbet de senaste dagarna. Det första var fullständigt självförvållat, då jag bet mig i armen istället för att skrika rakt ut när jag blev frustrerad igår. Även om man kan förstå att folk med psykiska funktionshinder inte fungerar som vi andra så har jag ändå begränsat tålamod med dumheter. Det andra märket drog jag på mig när jag halkade omkull idag. Har fortfarande ont i armbågen... :( Kanske borde skrivit en incidentrapport? :)

Har känt mig SJUKT nöjd hela dagen idag, bara för att jag lyckades få ihop en hel mil igår. Även fast jag inte sprang hela (men mer än halva!) Nu har jag ett nytt träningsmål för året, att få ihop minst ett helt milpass per månad (det igår får räknas till januari). Planen igår var 5 km men sen gick det liksom av bara farten när jag väl kom in i andra andningen. Just nu tränar jag två gånger i veckan, till utesäsongen tänkte jag utöka till tre. Men för nu så är planen ett intervallpass och ett lite längre joggingpass i veckan. Vi får se hur det går. Just i skrivande stund känner jag mig sugen på en mil till på söndag, men en mil intervall kanske är lite i värsta laget? Ja vi får väl se.

Och Broarna i Madison County är faktiskt precis så tråkig som jag minns den. Tyvärr.

No comments: