Friday, August 05, 2011

Mental note to self

Nu när bröllopsdagen är över så är jag tillbaka på same old same old - träning. Gjorde en upptäckt idag: Jag var inte ensam om att vara seg på spinningen. Möjligen är fredag eftermiddag inte den bästa tidpunkten för någon att träna efter en "lång" vecka på jobbet. Jag kom dit utan någon som helst energi i kroppen, allra minst i benen. Hade hoppats på lite pepp från ledaren och medcyklisterna, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Ledaren var tråkigt oinspirerande och alla runt om kändes lika trötta och sega som jag. Efter 45 minuter var jag glad att få gå därifrån. Gick upp till gymmet och tänkte springa lite men det blev bara 3 km, sen orkade jag inte va kvar öht, så jag åkte hem och "stressade" lite med E.

Nu är den stora frågan: Var ska jag hitta skor till bröllopet vi ska på om tre veckor? Jag har kollat typ alla skoaffärer jag hittar på nätet, inkl 562 olika modeller på deichmann eftersom jag inte hittade nån funktion för att förfina sökningen där... (Men det fanns många fina skor...) Å andra sidan har jag inte tittat i en enda affär på stan än. Jag vet inte riktigt vad jag är på jakt efter, men nånstans föreställer jag mig ett par (någorlunda ljus-)bruna eller beiga, ganska enkla pumps, eventuellt med kilklack. Men jag måste nog ta med mig klänningen ner på stan nån dag och kika vad som passar ihop... Eller passa på att åka till Väsby Centrum när jag ändå har några dagar mellan loppen i Sthlm v 33 (btw, om nån vill ses så är det bara att hojta, helst på mobilen).

Kanske nån av dessa?
Lägger in en bild på klänningen också, så ni vet vad jag ska ha skorna till:

Till klänningen har jag köpt en benvit sjal och en hårtjofräs, typ som en blomma, med spets och grejer. Bilden här ovanför är inte världens bästa, men det blev inte bättre än så tyvärr. Nätet vimlade inte direkt av bilder på just den här klänningen.

Nog om detta. Jag har köpt en skäms-skiva, ni vet en sån där skiva som man egentligen inte vill stå för att man har. Jag har aldrig haft nån sån förut. Men jag köpte en viss samlingsskiva från en viss reklamradiostations sommarfestival-turné. Inte för att jag gillar alla låtarna eller artisterna, utan för att det fanns tillräckligt många spår som kändes som bra träningsmusik. Nu ska jag se om jag är kompetent nog att få över skivan till telefonen så jag kan lyssna när jag springer också...

Sen ska jag slösurfa och fönstershoppa lite resor inför hösten ett tag, sen börjar det nog bli dags att krypa ner i sängen och sova lite.

2 comments:

AnnieeG said...

den översta skon tyckte jag var skitsnygg, men jag tror den nedre (som också var snygg) passar bättre ihop med klänningen (som också den var toppen) av vad man kan se av färgerna att döma. :-) Kul med bröllop! Vi skulle ha gått på bröllop också om 3 veckor men tackade nej i sista stunden eftersom det är en lite finare tillställning och vårt barn låter och är vaken konstant. ;-) Så klänningen jag köpte till det får jag ha nån annan gång...

Jess said...

Jag tänker lite lika med skorna och färgerna. å andra sidan har jag inte settt skorna på rikgigt än... men jag ska ta mig till deichmann i början av v 33, sen får vi se :-)