Monday, June 04, 2012

Bebisbekymmer

En händelserik dag på Junibacken fick ett omtumlande slut på förlossningsavdelningen, dock utan förlossning. Ringde in för lite rådfrågning då Plupp rört sig mindre än vanligt både igår o idag. Det har inte varit helt stilla, men lugnare. Barnmorskan som svarade tyckte jag skulle komma in för kontroll, bara för att säkerställa att inget var på tok, så vid 21.30 lämnade jag en gråtande dotter (som precis vaknade av nån outgrundlig anledning) och make o for upp till sjukhuset. Där satte de fast mig i en av alla dessa maskiner, syftet med den här var att få en kurva över hjärtljuden. Efter 30 minuter kom läkaren in o meddelade att allt var bra med hjärtat och att hon skulle kolla fostervattennivån. Så loss från maskinen och in i ultraljudskladdet. Allt såg bra ut inuti också men det kändes sådär när läkaren avslutade med att säga att "det finns inga garantier för imorgon, eller nästa vecka"... Klart det inte gör o poängen var ju att fortsätta hålla koll snarare än att skrämma upp mig, men kom igen... Nu är det dock full fart på klumpen, som sig bör vid 23-snåret. Snart räknas jag som fullgången o då får förlossningen gärna starta vilken dag som helst, men helst utan komplikationer eller orosmoment :-)

2 comments:

mamsen said...

Undrar om det är därför jag har drömt om bebisar i alla möjliga konstiga sammanhang de senaste nätterna.

AnnieeG said...

Ja men det är ju precis sånt man vill höra av doktorn. NOT. Som om man inte ältar nog ändå, liksom. Kram på rej