Monday, June 18, 2012

Pavlovs hundar

Har ägnat dagen åt lite playdate/mammadate, med fem andra mammor och deras barn i varierande åldrar från dryga halvåret upp till 3-åringarna (som var i majoritet och den huvudsakliga anledningen till att vi träffas öht). For därefter ner på stan med E för att gå på bio. Vi testar lite klassisk betingning à la Pavlov och de berömda hundarna här hemma - för varje kväll E somnar utan att tramsa/komma upp så får hon en stjärna och för varje natt hon sover hela natten i sin säng så får hon också en stjärna. När hon fått en full rad på sitt stjärnschema så får hon ett överraskningspris som kan vara alltifrån en glass till att göra något extra roligt. Just idag råkade priset vara Tigers film. E uppskattade filmen men jag somnade - trots kaffe ett par timmar tidigare! Och trots både kaffe och power nap (och hb-värde på 125 för en vecka sen) så är jag nu tröttare än vad jag borde vara. Kan ana ett samband med några nätters dålig sömn, det är inte så enkelt att vända sig i sängen just för tillfället.

Nu åker vi bort över resten av veckan, men jag ska försöka komma åt att blogga ändå :) Nu ska jag natta barn och hoppas på två stjärnor i morgon bitti!

No comments: