Tuesday, August 27, 2013

Tankar en tisdag

Jag sparar inte tillräckligt med faktisk tid för att få dra av bilen när jag åker till och från jobbet. Det gör att våra bensinkostnader drar iväg rätt rejält på ett år. Men när jag räknade på det i morse så insåg jag att de 1.5h om dagen som jag sparar jämfört med att åka buss blir 15 dygn på ett år, baserat på 48 arbetsveckor och 5 dagar i veckan. Få skulle ifrågasätta om jag satte mig på bussen varje morgon, men jag kan tänka mig att desto fler skulle höja på ögonbrynen om jag fick för mig att dra iväg ensam till Mallis i två veckor. Men rent tidsmässigt så skulle det alltså inte göra nån skillnad på ett år... Två veckor gör iaf att det känns värt varenda tråkig bensinkrona. (Jag skulle ju ändå bara spara in hälften om jag slutade åka bil, eftersom månadskort på bussen kostar ungefär som en tank). Kanske kanske att vi skulle kunna flytta härifrån lite snabbare om jag slutade ta bilen till jobbet, men jag tror inte det skulle vara värt det. Inte nu när barnen är så små och sårbara. Jag är borta tillräckligt mycket som det är.

Det var bara det för nu. Ove-lotteriet fortsätter, glöm inte det.

Nu ska jag till tandläkaren. Så mycket för alla pengar som jag inte gjorde av med på verkstan igår... Sa jag förresten att lampan på kontrollpanelen fortfarande lyser? Fail. Har fått löfte om att få komma in igen under veckan, men hallå... Jag hade förväntat mig att problemet var avlöst från början.

No comments: