Monday, July 13, 2015

Olika nöjen

Så här såg klädkammaren ut när jag började röja ur den igår


Och så här såg (ser) vardagsrummet ut efter röjningen. Jag skulle lätt kunna göra vardagsrummet till klädkammare! Men det blir svårt att få in soffan och tv:n i klädkammaren, så det är nog bättre att behålla det som det är. 

Så här blev klädkammaren i steg 2 och 3 (före och efter rivning av hyllorna)


Nästa steg blir att få dit garderobsmodulerna. Det kan gå hur som helst, ett äktenskaps vara eller icke vara kan hänga på en skör tråd... (Nej, så illa är det inte, men jag räknar med att det krävs mer tålamod än skruvar). Skulle vilja göra nåt åt det där eländiga lysröret också...

Det här blev kvällens nöje. Boken har jag inte börjat med än, tänkte göra det när jag har skrivit klart det här. A skulle komma och kolla senaste avsnittet av True Detective, men verkar ha fastnat i nåt annat projekt som han började med för 1½ timme sen...  Jag antar att TD finns kvar imorgon också.


Den här lappen hittade jag på köksbordet när jag kom hem. De svarta anteckningarna är från min kurs i Evidensbaserad praktik som jag gick i februari och syftade ursprungligen till en verksamhetsutveckling. De rosa noteringarna är från A, som råkade hitta blocket när jag var på jobbet idag...
< 3


Sen har jag ju fått hem de här sköningarna också! < 3 Det var skönt att vara ensam hemma ett par dagar, men i lördags började det kännas tomt. Ibland tänker jag att det kanske skulle vara skönt att vara varannan-veckasförälder (nej, jag planerar inte skilsmässa), men efter de här dagarna inser jag att det bara skulle vara skönt första veckan. Andra lediga veckan och de följande skulle mest bli jobbiga och tomma. Men nu är det full rulle igen (även om det inte ser ut så på bilden). 

No comments: