Thursday, July 30, 2015

Ordning och reda

Jag har inte mycket till ordningssinne, men det lilla jag har lägger jag på att färgkoordinera såväl böcker som kläder. Det skapar ett slags lugn i röran. Jag minns exakt när jag började sortera mina kläder efter färg; jag var 19 år och hade precis flyttat in till Söder igen. I min lilla vita byrå med rosa lådor skulle jag försöka skapa nån sorts ordning ur ett kaos och bestämde mig då för att sortera tröjorna. Rosa och vita i en låda, blå och svarta i en annan. Övriga färger där de passade bäst. 

Det enda jag ångrar i min klädkammare just nu är att jag inte la om golvet. Men helt ärligt så tänkte jag inte ens på det förrän garderoberna var på plats och då var det inte riktigt läge att dra ut dem igen. Så nu får det vara som det är. I övrigt känns det som att jag har fått en helt egen liten butik att gå in i! Saknar fortfarande ett par trådbackar i det som ska bli "förvaringsgarderober" (där jag ska sätta spegeldörrarna i en annan månadsbudget), men i övrigt känner jag mig rätt nöjd. En matta ska det bli också, för att täcka golvet, och kanske hyllplan på en jämn nivå längst upp i alla modulerna, för att skapa nån sorts enhetlighet (heter det så? Enhetligt. Helhet. Enhetlighet.) 

Som ni ser fick alla skor plats. Dock inga stövlar, men dem hänger jag ändå i byxgalgar så det gör inget. Längst ner på golvet står en ensam ballerina, jag vet inte var hennes partner har tagit vägen. Risken finns att jag missat en låda med skor, men jag saknar inga andra vad jag kan komma på (hittade å andra sidan flera par som jag hade glömt,  när jag packade upp de andra). Förhoppningsvis är det bara en sko som har hamnat på rymmen. Om någon undrar varför det är trångt på vissa hyllor och plats över på andra så är det behovet av färgkoordination som spökar, jag kunde inte med mig blanda hur som helst. 



2 comments:

AnnieeG said...

Tjusigt!

mamsen said...

Det blir jättesnyggt!