Friday, January 01, 2016

2016

För fjärde året av de senaste fem jobbar A i natt igen. Vi fick till en mysig middag med familjen, sen blev det Emil-filmer för mig o barnen resten av kvällen. Jag, som vanligtvis älskar klänningar, tvingade mig själv att inte sitta i mysbyxor för E's skull, hon var helt på det klara med att vi skulle klä upp oss kvällen till ära < 3

Vi gick ut strax före midnatt för att se lite fyrverkerier, båda barnen var helt saliga och höll ut längre än jag egentligen, men de fick hållas och jag fick frysa. Väl hemma igen slocknade de på två sekunder var. Imorgon går vi på bio, jag tänkte göra det till nyårsdagstradition (vi började förra året). Kanske (förhoppningsvis) kommer det inte bli Alfons varje år, men både förra och det här.

2015 var året då vi äntligen flyttade, efter att ha bott i 7.5 år på en "tillfällig" adress (det var iaf tanken när vi flyttade in 2007). 2015 var även året då jag frivilligt cyklade för första gången på 11 år. Förutom all cancer som fortsätter finnas runt omkring så har jag på ett personligt plan haft ett rätt bra år. Flyktingarna från Syrien säger kanske inte samma sak och det skrämmer mig hur kallt vårt land och vår värld har blivit under året som gått. Teodor Kallifatides skrev det väldigt bra i dn i (förr)går:


Mina mål för 2016:
Att må så bra jag bara kan.
Mer tid och mindre gnäll med familjen

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år!


3 comments:

mamsen said...

För oss blir 2016 året då vi flyttar. Kanske inte kan kalla dt för tillfällig adress efter 17 1/2 år däremot. Håller med om Kallifatides ord och önskar att det kan få gälla för alla. Själv får jag väl försöka göra vad jag kan....många bäckar små.
Mamsen

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Jag tror att jag förstår att ni ska flytta till Jönköping,
stämmer det? Där har jag varit och predikat en gång, starkt
profetiskt genom sång, kommer jag ihåg. Lycka till!

mamsen said...

Tack Marita! Det stämmer att vi flyttar till Jönköping nu i månadsskiftet.
Lisa