Monday, August 07, 2017

Måndag...

Dagen började med att jag knappt orkade vakna, så en halvtimmes flex som start. När jag väl skulle iväg hittade jag först inte busskortet och när jag hittade det hade bussen redan gått. Bara att cykla då - förutom att jag inte hittade cykelnyckeln... Visste vid det laget att om jag inte skulle hitta nyckeln omgående skulle jag inte hinna gå heller, så bara att börja promenera på en gång. Långa benet före låter ineffektivt, bättre växla vilket ben som ska vara främst. Snabbt fick det gå iaf. Åtminstone så snabbt som gummistövlarna tillät...

Med en sån start kan det bli hur som helst med resten av dagen. Tack och lov så blev resten betydligt bättre! Kom hem på bra humör o väl här var övriga också glada. Nu funderar jag på huruvida jag ska springa ikväll så jag slipper imorgon, eller om jag helt sonika ska lägga mig tidigt och orka klämma i ordentligt imorgon istället. Lutar mer åt det sistnämnda. Efter 20 km kan man ju trots allt unna sig två vilodagar.

No comments: